Het product is succesvol aan uw winkelwagen toegevoegd

Eten waar je energie van krijgt

Soms heb je weleens zo’n dag; je bent futloos, je hebt slecht geslapen en nergens zin in. Een goede nachtrust doet al veel, maar wist je ook dat je eten belangrijk is voor je gemoedstoestand? Van sommige voedingsmiddelen krijg je super veel energie en kun je je helemaal opladen door alleen slim inkopen te doen. Als je meer energie kunt gebruiken is de eerste stap om je bewust te worden van je eigen voedingspatroon en voedingsmiddelen die je zou kunnen toevoegen.

Ongezonde levensstijl kost energie

Een ongezond voedingspatroon geeft je lichaam minder energie maar kost ook nog eens meer energie. Je lichaam moet hard werken om alles, vooral ingrediënten met veel vet en calorieën, te verteren waardoor je moe en futloos wordt. Meestal heb je het niet eens door omdat je denkt dat je moe bent na een lange werkdag maar je kunt hier zeker iets aan doen! Je kunt veel meer energie hebben als je bepaalde slechte voedingsmiddelen gaat vermijden en goede in je dagelijkse leven toevoegt.

Energievolle voedingsmiddelen

Wat moet je dan wel kiezen? Wij zetten goed, voedzaam én lekker eten op een rijtje.

Granaatappel
Het anti-aging fruit zit vol met vitamine B en ijzer. Dit produceert energie en stimuleert de productie van rode bloedcellen.

Bruine rijst
De donkere rijst helpt je energielevel de hele dag hoog te houden. Perfect om bij je groenten te serveren.

Zoete aardappel
De zoete variant van de aardappel is rijk aan koolhydraten en zitten vol met vitamine A en C. Daarnaast bevatten ze veel vezels, waardoor ze helpen bij het stillen van een hongergevoel bij het afvallen.

Spinazie
Spinazie bevat enorm veel magnesium, ijzer en kalium. De combinatie zorgt voor veel energie in je lichaam maar helpt je ook ontspannen. Hierdoor kun je langer slapen, wat je ook weer meer energie geeft. Popeye is niet voor niets fan.

Bananen
Als je een banaan eet, heb je meteen een energy boost. Ze zitten vol antioxidanten en gezonde koolhydraten die suiker veranderen in energie. Ook zijn ze licht verteerbaar.

    Amandelen
    Deze noten zijn de perfecte snack voor tussendoor. Ze bevatten eiwitten, magaan, koper en B2. B2 is nodig voor de energievoorziening van je lichaam en goed voor je stofwisseling.

    Honing
    Een lepel honing is een natuurlijke zoetmaker en voelt als een shotje energie doordat de glucose snel wordt opgenomen door je lichaam. Voeg het toe aan je kopje thee of begin de dag met een lepel honing in je yoghurt.

    Eieren
    Eieren zijn een fantastische bron voor eiwitten. Een ei zit vol met essentiële aminozuren die helpen bij een gezond functionerend lichaam en ook weer ten goede zijn voor de energieproductie.

    Kijk ook naar je slaappatroon

    Een leuke lijst met dingen die makkelijk toe te voegen zijn in je eetpatroon en, niet geheel onbelangrijk, makkelijk te verkrijgen zijn. Probeer het eens een week uit en je zult meteen een verschil in energie merken. Dat maakt de werkweek meteen een stuk aangenamer! Merk je geen verschil? Dan wordt het tijd om eens naar je slaappatroon te kijken. Heb je een vast slaapritme? En heb je wel een goed ondersteunend matras? Lees ons artikel met 5 handige slaaptips om energiek te worden én te blijven.

     

     

    In een wereld
    van slapende merken zijn wij klaarwakker.

    Het is onze missie om mensen te helpen om meer uit het leven te halen door ze een goede nachtrust te bieden op ’s werelds beste matras. Om mensen met een lach hun bed uit te laten stappen en de dag vol energie te leven. Daar doen we het voor. Vandaar dat het merk Kingaru volledig in het teken staat van ‘Recharge for life’: letterlijk het opladen voor het leven. Om vandaag met alle rust af te sluiten en morgen energiek opnieuw te beginnen.

    Lees ons verhaal