Het product is succesvol aan uw winkelwagen toegevoegd

5 slaaptips om energievol op te staan

Moet je jezelf ‘s ochtends uit bed sleuren en merk je dat je overdag niet fit bent? Een goede nachtrust is super belangrijk om overdag energiek te zijn en alles uit je dag te halen. We helpen je graag met handige tips die je direct kunt toepassen zodat jij morgen fris, fruitig en vol energie je dag kunt starten.

#5 Ga slim om met licht

Licht heeft grote invloed op ons slaapritme. Als je je ogen ‘s avonds blootstelt aan veel licht, stopt je lichaam met de aanmaak van het slaaphormoon melatonine. Hierdoor kan je biologische klok zelfs ontregeld raken.

Om goed te kunnen slapen, kun je het best zorgen dat je de laatste twee uur voordat je naar bed gaat zo min mogelijk fel licht om je heen hebt. Nu hoef je natuurlijk niet in het donker te gaan zitten, maar het dimmen van de lampen en het donker maken van je slaapkamer helpen zeker voor een goede nachtrust. Ook het licht van je tablet, smartphone en laptop zijn grote boosdoeners. Het is misschien een challenge, maar laat social media even voor wat het is en kijk de twee uur voordat je gaat slapen niet meer op je telefoon.

#4 Schrijf je zorgen van je af

Lig je vaak piekerend in je bed en houdt je to-do-list je wakker? Zorgen verhogen je bewustzijn waardoor je moeilijk in slaap komt. Probeer al je zorgen, plannen en to-do’s eens op te schrijven in een notitieboekje naast je bed. Nadat je het hebt opgeschreven, hoef je het niet meer te onthouden en kun je met een gerust hart en leeg hoofd gaan slapen.

#3 Ga op vaste tijden naar bed en sta op vaste tijden op

Een goed slaapritme is alles! Een regelmatig slaap- en waakritme brengt je biologische klok namelijk op orde, waardoor je lichaam automatisch aangeeft wanneer het bedtijd is. Je wordt moe en je lichaam maakt zich klaar om te gaan slapen.

Stel voor jezelf vaste tijden op om naar bed te gaan en wakker te worden. Probeer dit ritme ook in het weekend zo goed mogelijk aan te houden om het zo min mogelijk te verstoren. Het vergt de eerste weken wat discipline, maar als je het volhoudt zul je snel verschil merken met inslapen.

#2 Sport maar ontspan voor het slapen

Door lichaamsbeweging slaap je beter. Bewegen helpt namelijk bij het verminderen van stress, angst en depressie en is goed voor je lichaam. Sport bij voorkeur minimaal 2 keer per week en zorg voor voldoende dagelijkse beweging.

Op welk moment van de dag je sport is wel belangrijk, als je te laat in de avond sport is je lichaam nog te actief om te slapen. Stop daarom ongeveer 2 uur voor je naar bed gaat met actieve en/of opwindende activiteiten. Zorg dat je ontspant voor je je bed in kruipt door bijvoorbeeld rustige muziek te luisteren of een boek te lezen.

#1 Zorg voor een lekker bed

Ook een comfortabel en lekker bed heeft natuurlijk invloed op hoe goed je slaapt. Als je lekker ligt, wordt je ‘s nachts minder snel wakker door al het woelen en draaien en slaap je goed door.

Begin met een heerlijk kussen. De ene persoon heeft het liefst een heel dik kussen terwijl de ander pas kan slapen op een dun inzakkend kussen. Kies hierin wat je zelf het fijnst vind.  Neem daarna ook je dekbed eens onder de loep. Veel mensen liggen onder het verkeerde dekbed omdat ze zich er niet genoeg in verdiepen. Ben je een koukleum? Dan is een donzen of synthetisch dekbed perfect. Maar heb je het snel warm, dan zijn deze dekbedden niet ventilerend genoeg voor je. Zorg daarom voor een fijn én passend dekbed.

Kies als laatste, en misschien wel belangrijkste, een goed ondersteunend matras. Een goed matras geeft je lichaam de juiste tegendruk en heeft de perfecte samenstelling. Ook hier moet je keuzes in maken. Slaap je bijvoorbeeld liever op een koudschuim matras of toch één met springveren? Test wat voor jou het beste ligt en je bent klaar voor een heerlijke nachtrust!

Heb je een kussen en dekbed uitgezocht maar twijfel je nog over het matras? Bij Kingaru kun je 100 dagen proefliggen!

In een wereld
van slapende merken zijn wij klaarwakker.

Het is onze missie om mensen te helpen om meer uit het leven te halen door ze een goede nachtrust te bieden op ’s werelds beste matras. Om mensen met een lach hun bed uit te laten stappen en de dag vol energie te leven. Daar doen we het voor. Vandaar dat het merk Kingaru volledig in het teken staat van ‘Recharge for life’: letterlijk het opladen voor het leven. Om vandaag met alle rust af te sluiten en morgen energiek opnieuw te beginnen.

Lees ons verhaal